7 MARKETING CONTENT STRATEGY FOR BUSINESS

01 January 2020 / By metamorphosys

Content marketing is a marketing strategy where we plan, distribute, and create content that is able to attract the right target audience, then encourage them to become customers. Where content marketing has 2 important objectives, namely to attract the audience and encourage the audience to become customers. Content marketing can attract consumers by creating an engagement between customers through content sharing and creativity of a content that is relevant, meaningful, valuable and able to be an inspiration for prospective customers of a company.

In order to achieve these goals, we need to know 7 content marketing strategies for businesses that are run, including:

1. Determine marketing goals
Knowing the objectives to be achieved before starting planning can help to determine what things are suitable to be included in the content marketing strategy.

2. Conduct research buyer persona
To carry out a successful strategy, we need to know the target audience or known as buyer persona. By knowing the target audience, can create content in accordance with the design that is being favored by the intended audience, so as to attract attention and cause a feeling of wanting to buy the product or service offered.

3. Conduct a Content Audit
In conducting content audits, we need to evaluate the content that has been created, pay attention to the deficiencies that exist in the content and build it again in the next content to be better.

4. Choose a Content Management System
Content management system (or content management system) is a computer application that supports the creation and modification of digital content. Some features that must be present in a good content management system are content creation, content publication, and content analytics.

5. Think about your content ideas
In creating content, you need ideas to create designs … Here are some tools that can help, including: HubSpot Website Grader, What To Write, Feedly, BuzzSumo, Content Forest, Blog Post and Headline Analyzer.

6. Decide what type of content you want to create
Determining the type of content is also able to influence how the content created can attract the attention of the audience. There are various types of content that can be selected, here are some content formats, namely: Blog posts, Ebooks, templates, Infographics, Videos, Podcasts, and External Content.

7. Manage content using the editorial calendar
After doing the six steps above, we need to organize and manage the content, for that, we can use the editorial calendar. Where this calendar is a working document that gives everyone involved in content efforts and can find out the information needed to produce, deliver and promote content strategy plans.

Now, are you ready to run your business content marketing strategy? Or are you still confused about how to handle it and create content? contact Metamorphosys! We will help the business you manage as desired.

Content marketing merupakan suatu strategi pemasaran dimana kita merencanakan, mendistribusikan, dan membuat konten yang mampu menarik audience yang tepat sasaran, lalu mendorong mereka menjadi customer. Content marketing memiliki 2 tujuan yang penting yaitu menarik audience serta mendorong audience menjadi customer. Content marketing dapat menarik konsumen dengan menciptakan suatu engagement antara customer melalui sharing content dan kreatifitas suatu isi konten yang relevan, penuh arti, bernilai dan mampu menjadi inspirasi bagi calon customer suatu perusahaan.

Agar tercapainya tujuan tersebut, kita perlu mengetahui 7 strategi content marketing untuk bisnis yang dijalankan, diantaranya adalah:

1. Tentukan tujuan marketing
Mengetahui tujuan yang ingin dicapai sebelum memulai perencanaan dapat membantu untuk menentukan hal-hal seperti apa yang cocok untuk dimasukkan dalam strategi content marketing.

2. Lakukan research buyer persona
Untuk melakukan strategi yang sukses, kita perlu mengetahui target audience atau dikenal dengan buyer persona. Dengan mengetahui target audience, dapat membuat konten sesuai dengan design yang sedang digemari oleh audience yang dituju, sehingga menarik perhatian serta menimbulkan rasa ingin membeli produk atau jasa yang ditawarkan.

3. Lakukan Audit Konten
Dalam melakukan audit konten, kita perlu mengevaluasi konten yang telah dibuat, memperhatikan kekurangan yang ada di konten tersebut dan membangunnya lagi dikonten berikutnya agar lebih baik.

4. Pilih Sebuah Content Management System
Content management system (atau sistem manajemen konten) adalah aplikasi komputer yang mendukung pembuatan dan modifikasi konten digital. Beberapa fitur yang harus ada disebuah content management system yang baik adalah content creation (pembuatan konten), content publication (perilisan konten), dan content analytics (analisis konten).

5. Pikirkan ide-ide konten
Dalam membuat sebuah konten, diperlukannya ide untuk membuat desain.. Berikut adalah beberapa tools yang bisa membantu, diantaranya: HubSpot Website Grader, What To Write, Feedly, BuzzSumo, Content Forest, Blog Post dan Headline Analyzer.

6. Tentukan jenis konten yang ingin buat
Menentukan jenis konten juga mampu mempengaruhi bagaimana konten yang dibuat dapat menarik perhatian audience. Ada berbagai jenis konten yang bisa menjadi pilihan, berikut adalah beberapa format konten, yaitu: Blog post, Ebooks, template, Infografis, Video, Podcast, dan External Content.

7. Kelola konten menggunakan kalendar editorial
Setelah melakukan keenam tahap diatas, kita perlu mengatur dan mengelola konten, untuk itu, kita dapat memanfaatkan kalender editorial. Dimana kalender ini adalah dokumen kerja yang memberi semua orang terlibat dalam upaya konten serta dapat mengetahui informasi yang dibutuhkan untuk memproduksi, menyampaikan, dan mempromosikan rencana strategi konten.

Nah, sudah siap untuk menjalankan startegi content marketing bisnis kamu? Atau masih binggung cara menanganinya dan membuat isi kontennya? hubungi Metamorphosys! Kami akan membantu bisnis yang kamu kelola sesuai yang diinginkan.

 

Visit our wesite https://www.metamorphosys.co.id/ and also our instagram http://instagram.com/metamorphosysid/

Read another blogs
https://www.metamorphosys.co.id/buku-warna-warni-collaborative-works-of-surianto-rustan-and-metamorphosys-studio/
https://www.metamorphosys.co.id/paid-website-vs-free-website/
https://www.metamorphosys.co.id/gift-exchanging-secret-santa-2018-year-end/

About The Author

metamorphosys

A fast growing Creative & Design Studio based in Gading Serpong, Tangerang