Metamorphosys

It’s not a secret that website is one of the gates that will bring new customers to the brand. When brand awareness has been formed, prospective customers will find out more information about a brand. At this stage, the website becomes the platform they most consider to find out about brands, so the existence of a website cannot be underestimated. The website must be an interesting media of information and able to accommodate and answer all the curiosity that exists in the minds of consumers regarding the brand.
The first thing visitors will see when visiting a brand’s website is the Homepage Introduction. The ‘visitors’ refers to internet users who visit a website. A good homepage introduction can give the impression of ‘You have me at hello’ in the minds of the visitors. Even though it is easy because this impression is subjective, here are some tips that can be applied to make visitors impressed with the perfect homepage introduction on your brand website.

 1. Compact
Concise copywriting text can increase homepage effectiveness by 124% (The Daily Egg, 2019). Make copywriting short, straightforward, and right on target. For most visitors, webpages that contain too much text seem boring. Load the things or messages that you want to highlight from your brand on the homepage introduction. Direct text is the most appropriate choice for directing visitors to not just walk around on your website, but also do the action you expect. Therefore, sentences to words of action or words also need to be reflected in your copywriting on the homepage introduction. For example, “Order before the promo ends next week!”

 2. Maximize Headline Copywriting Placement
Considering the space used to place your copywriting headlines needs to be considered properly. The existence of images and graphics is indeed needed to complete, but make sure the headlines have the largest portion of the page space. When placing headline information, make sure it’s located above the fold, regardless of the browser or device used by the visitor. Headlines must also be made as attractive as possible, especially at the top of the homepage. One of the things that makes the homepage more attractive is to maintain an element of simplicity in your design and headlines.

 3. Use cool and awesome graphic
An introduction homepage that can make attention is not only about copywriting and text. Don’t forget the graphics, give something eye-catching and attract people to be able to stay on your homepage and take action. Copywriting and graphics are the two most important elements that must be considered on the homepage introduction. Give attractive graphics and incorporate ‘sharp’ copywriting text so that visitors will no longer think twice about buying or ordering your brand. Bukan rahasia lagi bahwa website merupakan salah satu pintu gerbang yang akan mendatangkan customer baru bagi brand. Ketika brand awareness telah terbentuk, calon customer akan mencari tahu lebih dalam informasi mengenai sebuah brand. Di tahap ini, website menjadi platform yang paling mereka pertimbangkan untuk mencari tahu tentang brand, sehingga keberadaan website tidak bisa dianggap remeh. Website haruslah menjadi media informasi yang menarik dan mampu mengakomodir serta menjawab semua keingin-tahuan yang ada di benak konsumen terkait brand

Hal pertama yang akan dilihat visitor dari saat mengunjungi website sebuah brand adalah Homepage Introduction. Istilah visitor merujuk pada pengguna internet yang mengunjungi suatu website. Homepage introduction yang baik mampu memberikan kesan ‘You had me at hello’ di benak para visitor. Meski susah-susah gampang karena kesan ini bersifat subjektif, berikut adalah beberapa tips yang bisa diterapkan untuk membuat visitor terkesan dengan homepage introduction pada website brand anda.

1. Ringkas dan Tajam
Teks copywriting yang ringkas mampu meningkatkan efektivitas homepage sebanyak 124% (The Daily Egg, 2019). Buatlah copywriting singkat, lugas, dan tepat sasaran. Bagi kebanyakan visitor, webpage yang terlalu banyak memuat teks terkesan membosankan. Muatlah hal-hal atau pesan yang ingin anda tonjolkan dari brand anda pada homepage introduction. Direct text menjadi pilihan yang paling tepat untuk mengarahkan visitor agar tak hanya berjalan-jalan di website anda, tapi juga melakukan aksi yang anda harapkan. Oleh karenanya, kalimat atau kata-kata bernada call to action juga perlu tergambar dalam copywriting anda pada homepage introduction. Misalnya, “Pesan sebelum promo berakhir minggu depan!”

2.  Maksimalkan Penempatan Copywriting Headline
Mempertimbangkan space yang digunakan untuk menempatkan headline copywriting anda perlu dipertimbangkan dengan baik. Keberadaan gambar dan grafis memang diperlukan untuk melengkapi, namun pastikan headline memiliki porsi terbesar pada space halaman tersebut. Saat menempatkan informasi utama, pastikan letaknya berada di atas flip, terlepas dari browser atau perangkat yang digunakan visitor. Headline juga harus dibuat semenarik mungkin, terutama pada bagian atas homepage. Salah satu hal yang membuat homepage menjadi lebih menarik adalah mempertahankan unsur kesederhanaan dalam desain dan headline anda.

3. Gunakan Grafis yang Menarik Perhatian
Homepage introduction yang bisa menggunggah perhatian tidak melulu menyoal copywriting dan teks. Jangan lupakan grafis, berikan sesuatu yang eye-catching dan menarik orang untuk bisa berlama-lama di homepage anda dan melakukan aksi. Copywriting dan grafis adalah dua elemen paling penting yang harus diperhatikan pada halaman homepage introduction. Berikan grafis yang menarik dan padukan teks copywriting yang ‘tajam’ sehingga visitor tak akan lagi berpikir dua kali untuk melakukan pembelian atau ordering terhadap brand yang anda miliki.

Visit our instagram @metamorphosysId
Metamorphosys

Categories: Inspiration