The Importance Of Graphic Design In Content Marketing

11 March 2020 / By metamorphosys

Content Marketing is a strategy in marketing where the aim is to focus on creating and distributing valuable, relevant, and consistent content to attract and retain a clear audience that will drive profitable customer actions. Instead of just selling goods or services, you provide relevant and useful content to help solve your customer’s problems. Content marketing is commonly used by large organizations such as P&G and Microsoft which are also used and developed by small businesses.

In all this social media , humans live in a very visual world. Everyone can create works and run their business wherever they are. As a business owner, you must stand out from all the hubbub and make sure the content that is delivered gets more attention for your potential audience. Especially when sharing content on social media, eye-catching visuals will encourage people to read more about your links. Using compelling graphics, photos or videos makes the audience dive even deeper into your content. With a choice of colors, icons, and elements will increasingly attract attention.

Design is needed as an effective messenger and brand excellence to capture the attention of the consumer community. In this case the way to build content marketing is to rely on attractive designs that have the power of direct visibility that can captivate the audience compared to text messages. The use of good design also helps the audience understand the message to be conveyed. In the field of business itself realizes that the importance of consistent and high quality design will attract the attention of customers. It is through this design and marketing approach that businesses can raise their content to the next level

Design helps give a consistent brand impression that will make it easier for consumers to recognize, digest, and remember or even share your content. Design is material that can help bring your content together to provide a customer experience. The Design Management Institute
 has shown that design-led companies far outperform the S&P index, and a study by Forrester and Adobe
 has shown that design-led strategies lead to higher customer loyalty.

In this competitive online world, high-quality design not only makes you stand out for new audiences, but also helps strengthen long-term relationships with your existing followers. If the content is bland, it will be inferior to other competitors. So, content marketing by design is a very important approach. When content takes on a visual-first format, it reaches customers at an emotional level that inspires with the hope that your brand will see a larger audience, higher engagement and, hopefully, increased profits.

Content Marketing adalah sebuah strategi dalam marketing yang tujuannya adalah untuk fokus membuat dan mendistribusikan konten yang berharga, relevan, dan konsisten untuk mendapatkan dan mempertahankan pelanggan. Dengan harapan untuk mendapatkan keuntungan. Alih – alih hanya menjual barang atau jasa, Anda memberikan konten yang relevan dan bermanfaat untuk membantu pemecahan masalah pelanggan Anda.  Content marketing sudah umum dipakai oleh organisasi besar seperti P&G dan Microsoft juga dipakai dan dikembangkan oleh bisnis – bisnis kecil.

Di era sosial media pada saat ini, manusia hidup di dunia visual. Semua orang dapat membuat dan menjalankan bisnisnya di manapun mereka berada. Sebagai pemilik bisnis, Anda harus menonjol dari yang lainnya dan pastikan konten yang dibawakan mendapatkan perhatian lebih untuk pelanggan Anda. Terutama ketika mengunggah konten di sosial media, visual yang menarik perhatian akan mendorong pelanggan untuk membaca konten Anda. Dengan penggunaan grafik, foto, atau video yang memikat membuat audiens semakin menyelam lebih jauh. Dengan pilihan warna, ikon, elemen yang tepat akan semakin menarik perhatian.

Desain dibutuhkan untuk menyampaikan pesan dan keunggulan brand yang menarik perhatian konsumen. Dalam hal ini cara  membangun content marketing adalah dengan menggunakan desain yang menarik yang memiliki kekuatan visibilitas langsung yang dapat memikat pelanggan, bukan pesan berupa text. Penggunaan desain yang baik membantu audiens memahami pesan yang ingin disampaikan.

Di bidang bisnis sendiri menyadari bahwa pentingnya desain yang konsisten dan berkualitas tinggi akan menarik perhatian pelanggan. Melalui pendekatan desain dan pemasaran, bisnis dapat meningkatkan konten mereka ke level selanjutnya. Desain membantu memberikan kesan yang konsisten yang akan memudahkan konsumen dalam mengenali, mencerna, dan mengingat atau bahkan membagikan konten Anda.

Desain adalah bahan untuk membantu menyatukan konten Anda dalam memberikan pengalaman pada pelanggan. Institut Manajemen Desain telah menunjukkan bahwa perusahaan yang ungggul dalam hal desain jauh mengungguli indeks S&P, dan sebuah studi oleh Forrester dan Adobe telah menunjukkan bahwa strategi dengan desain yang baik mengarah pada loyalitas pelanggan yang lebih tinggi.

Di dunia online yang kompetitif ini, desain yang berkualitas tinggi membuat Anda menonjol bagi pelanggan baru dan membantu memperkuat hubungan jangka panjang dengan pelanggan yang sudah ada. Jika konten yang dibuat terlalu biasa maka akan kalah dengan kompetitor lainnya.

Maka, penggunaan desain pada content marketing sangatlah penting. Desain digunakan sebagai alat komunikasi konten yang akan menjangkau pelanggan. Dengan harapan brand Anda akan mendapatkan pelanggan yang lebih banyak, dengan keterlibatan yang lebih tinggi, dan menghasilkan peningkatan laba.

VISIT OUR WEBSITE AT HTTPS://WWW.METAMORPHOSYS.CO.ID TO EXPLORE MORE AND CHECK OUR INSTAGRAM AT HTTPS://INSTAGRAM.COM/METAMORPHOSYSID/

Read another blogs

MAKING A GOOD UI/UX DESIGN

https://www.metamorphosys.co.id/5-effective-typographic-tips/

About The Author

metamorphosys

A fast growing Creative & Design Studio based in Gading Serpong, Tangerang